Astekaria

                                            2014ko abenduaren 1a.  

Gaur klasean, gure aurkezpena prestatu eta besteen aurkezpenak ikusi ditugu. Gero, Creative Commons-en erabilera ikusi dugu:

- Arauekin, legediarekin serikusia du Creative Commos.


-Hezkuntza sailarena egin dugu, Hezkuntza Sailaren berriak     agertzeko.

-Erlojua jartzeko, adibidez:

 http://www.clocklink.com/gallery/analog

- Egutegia jartzeko, adibidez:

http://www.cuteki.es/widgets/calendarios/cerdito-kawaii/


2014ko azaroaren 24a.
         
IKT-ak hezkuntzan txertatzen:

Etorkizunean IKTak izango dira lan egiteko, harremanetarako eta bizitzeko ezinbesteko tresna, beraz ezinbesteko irakaskuntza izan beha da:

Teknologien berrien eragina eskolan ere ageri agerian da:
-Ikasle eta irakasleen rolak aldatzen dute: teknologia bitartez ikasteko modu ezberdinak eta esanguratsuak, ikasleak aktiboagoak izateko aukera daukate. Beraz irakaslea ez da bakarra informazioa azaltzen duena, irakaslea elementu dinamizatzailea da. Ikaslea protagonismoa hartzen doa pixkanaka-pixkanaka. Irakasgaiak modu ezberdinetan ikas daitezke.
-gaitasun berriak landu behar dira. Parte- hartzeko eta modu sozial batean sarean egoteko, interneten modu sozial batean egon behar  gara, eta hori argi eduki behar dugu, internet espazio sozial bat da.
Harreman hauetan ekarpenak egiten ditugu, informazioa jasoz gain. Eta horrela identitate digitala eraikitzen dugu.
IKT hezkuntzan txertatzeko  irizpideak:  IKTak laguntzaileak izan behar dira.
-kontuan hartu behar da:
·         Lortzeko helburuak eta lantzeko edukiak .
·         Pentsatu behar dugu ia parte-hartzea eta taldearen integrazioa bideratzen duten. Zein neurritan IKTak laguntzen duten ikaskuntzan.
·         Baliabidearen ezaugarriak (teknikoak, semantikoak…) ikaslearen edade eta ikasteko gaitasunerako egokiak diren ikusi behar dugu.  Adibidez, haur hezkuntza z dugu Word  erabiliko igual hobeto da lehen hezkuntzarako.
·         Galdetuko dugu: zer nahi dugu landu, zer nahi dugu egin errekurtso honekin, nola erailtzen da, zein da erabiltzeko edade egokia?
·         Erraza al da erabiltzeko? Funtzio bat baino gehiago bideratzen du? Baliabide batzuk funtzio bat baino gehiago bideratzen dute. 
Iktak curriculumean txertatzeko:
          Curriculumean txertatzeko:
  •  Curriculumeko elementu bat izango da: bai lantzeko elementua eta errekurtso moduan.
  • Aplikazio marko konstruktibistan (metodologiarekin koherentea).
  • Planteamendu multimediak: hizkuntza ezberdinak ditugu (soinua, irudia, testua)
  • Ikuspegi berritzailea, hau da, IKTek inposatzen duten behar izan bat alfabetizazioa da, eta bestetik aukera ematen beste arloetan ikasketak egiteko. Eta horrek suposatzen du metodologiaren aldaketa, honek berriztu egin behar dugu. Gaur egun ezin dugu duela 20 urteko metodologia erabili.

         Kontuan hartzeko:

  • Aprendizaiaren oinarria ez dira errekurtsoak baizik eta teknika eta estrategia didaktikoa. Liburuak informazio iturri bat da baina ez da bakarra izan behar da. Baliabide teknologikoak baldintzatzen dute prozesua eta emaitzak.
  • Irakaskuntza komunikazioan oinarritzen denez, edozein teknologia egokia izango da baldin eta prozesu honetan lagungarria den. 
  •   IKTak funtzio anitz eduki dezakete irakaskuntzan. Informazio bilketa, lanak egitea, komunikatzea..
  • Arrazoi asko topa daitezke IKTak integratzeko bereiztu ditzagun ba irizpide hezgarriak. Gustatzen zaie eta horrek laguntzen du euren prozesuan? Galdera hau kontuan izan behar dugu.

·         IKTak eta hezkuntzaren berrikuntza:

  • IKTak berez ez dute berrikuntza bultzatzen, euren integrazioa konplexua da. 
  •   Berrikuntza eta hausnarketa eta planifikazio prozesua eskatzen du. Kontuan hartu behar ditugu hainbat faktore. 
  •   IKTek ere berrikuntza prozesua bultzatzen dute baina ez dira bakarrak. 
  •   Beti ere formakuntzan berrikuntza ikuspegiak egon behar du, hobetzeko asmoz.

·         IKT eta berrikuntza didaktikoa: oreka errealista

  • Abiapuntua hezkuntza testuingurua izango da. 
  • Ideia printzipala: gure ardatza hezkuntza prozesua da eta IKTeen inplikazioa lagungarria izan behar da beti ere berrikuntza ikuspegia kontutan izanda.
Bideoa:  (ideiak)
1.     Teknologia edo metodologia:
ü  Teknologia berriak hobekuntzak ekar ditzake hezkuntza baina
ü  Teknologiak ez du ezer aldatzen, lehenago metodologia ez bada aldatu.  
2.     Education today and tomorrow:
ü  Vivimos en un mundo de informacion instantanea.
ü  Mundua aldatu egin da, hezitu behar dugu mundu honetarako.  Eta ez dakigu zer izango dugun etorkizunean beraz pixkana hezitu behar diegu mundu horretarako. Prestakuntza behar izan bat da.

BI BIDEOEN HAUSNARKETA:  arriskutsua da planteamendu berritzaile batekin ez badugu egiten, metodologia aldatzen badugu estimulu kantitate gehiago edukiko dugu. Metodologia ez badugu aldatzen alperrik izango dira teknologiak, eta are gehiago arriskutsuak.
Haur hezkuntza uste dut, neurriz erabili behar dela, modu arduratsu batean.
*ZER DA SYMBALOO: ESKRITORIO MODU BAT DA, ETA ERABILTZEN DITUGUN ETA ERABILI BEHAR DITUGU HERRAMIENTAK, LAN EGITEKO ET AIKASTEKO. ESKRITORIO HINEK ERRAZTEN DUN LANA.

Nire kontura emandako informazioa landu dut eta bloga eguneratu. Baita "Delicius"-en kontu berria ireki.





2014ko azaroaren 17a.

GAITASUN DIGITALA 

- Bideoen azalpena:

     1- Amazing mind-reader reveals his “gift”

Kaletik darabilten pertsona batzuk hartzen dituzte eta gela handi batean sartzen diete. Haien izena eskatzen dute soilik, horren ostean gizon ezezagun bat ateratzen da eta haiei buruzko informazio guztia hasten da esaten ( bizitokia, kontu zenbakia, oporretan non egon den, nortzuk diren haren lagunak etab). Guzti hori kontatu ondoren, ikusten da nola beste gela batean bizpalau pertsona daude ordenagailuekin azaldutako informazio guzti hori gizon ezezagunari ematen.
Mezua: kontuz ibili behar gara interneten guri buruzko jartzen dugun informazioarekin, askotan ez gara kontziente edonork informazio hori har dezakeela.

2-Si no lo haces en tu vida normal…¿porque lo haces en internet?

Neska bat agertzen da mutil bati kontatzen bere bizitza osoa nahiz eta beste pertsonari berdin izan.
Mezua: gure informazioa ez zaiela besteei inporta. Ezin badugu errealitatean egin ez dugu interneten egin behar.

3-Once you port it you lose it

Bideo honek metafora bat da. Neska batek bere buruari buruzko argazki bat jartzen du ikastolan. Damutzen da eta saiatzen da kentzen, baina argazkia behin ta berriz agertzen da, dagoenerako ikasle askok hartu izan dutelako argazkia.
Mezua: behin zure argazkia leku batera igoz gero, ezinezkoa izango da ezabatzea, ze hori egiterakoan hainbat jende hartu izan du argazkia eta badute haien esku. Beraz, oso ondo pentsatu behar dugu argazki edo informazio bat igotzea espazio sozial honetan.

4- Identidad digital:

Inetenetek laguntzen gaitu munduko edozein pertsonarekin erlazionatzen. Internet erabiltzearen ondorioz, identitate digital bat sortzen ari gara. Identitate horretan besteek ere dute eragina, adibidez haien iruzkinekin. Sarean bizitzen gara, beraz sarearen parte bat gara.
Garrantzia asko eman behar diegu bakoitzaren identitate digitalari. Gainera internetera igotzen dugu edozein gauzaren arrastroa oso zaila da ezabatzea.
Mezua: identitate digital bat abantaila asko ditu, baina ere zenbait desabantaila, beraz, oso garrantzitsua da gure identitate egokia izatea eta asko zaintzea, batez ere, etorkizunean erasan ez dezan.

5.Identidad digital (Linda Castañeda)

Hausnarketa:

Pentsa ezazu zein irudi ematen duzun Interneten. (Erabiltzen dituzun aplikazioak, horietan daukazun perfila, publikatzen duzuna, bidaltzen dituzun mezuak eta abar).
Gure informazioa interneten jartzean momentuan ez gara kontziente informazioa hori edonork ikusi dezakeela eta behin gauza bat igota ezinezkoa dela ezabatzea.
Interneten bidez askotan kalean ez ditugun gauzak jartzen ditugu. Hau da,  gure buruarentzat egokiak ez diren gauzak publikatzen ditugu.
Sare sozialak erabiltzen ditugunean ausartagoak gara kalean baino, aurrez aurre ez gaudelako.

Zure irudi egokia agertzen duzu?
Gure irudia ez da beti egokiena izaten identitate honetan. Saiatzen gara gure buruari buruzko informazioa egokia izatea baina batzuetan zenbait informazioa igotzen kontrakoa lortzen dugu nahigabe.

Zure identitate digitalak analogikoarekin bat dator?
Modu jakin batean esan dezakegu gure identitate digitalak eta analogikoak bat datozela. Baina  ez  da % 100 berdina. Ze identitate digitalean ez da agertzen gure buruari buruzko informazio guztia, gainera hemen agertzen den zenbait informazioa txarto uler daiteke eta horrek egin dezake besteek guri buruzko duten informazioa okerra izatea. Gainera espazio sozial berri honetan, arestian aipatu dugun bezala, ausartzen gara gauza batzuk egiten bizitzan zehar ez genukeenak egingo.

Zure identitate digitalak kezkatzen zaitu?
Bai, nahiz eta gure informazioa pribatua jarri, edonork ikusi ahal duelako. Beraz, gure identitate digitala zaindu behar dugu. Identitate digital horrek egokiena izanez gero errazagoa izango da adibidez etorkizunean lana izateko. Beste aldetik, esan dezakegu agertzen den informazio batzuk gaizki ulertu daitezke eta gure egiazko identitatea okertu ahal da.
Zerbait egin dezakezu hobeto definitzeko?


Bai, azkenean gure identitate digitala bakoitzaren esku dago. Beraz, identitate hori hobeto definitzeko kontu handiz ibili behar gara eta gauzak igo baino lehen oso ondo pentsatu, ekarri ahal dituzten arazoak kontziente izanik. Beste aldetik, informazio garrantzitsua ez dugu aipatu beharrik ezta oso pertsonalak diren gauzak.
2014ko urriaren 20a.

Informazioa begiratu eta ordenatu egin dut, eta blog-a eguneratu.

2014ko azaroaren 3a.

Zer da web 2.0? Zer dakizu?


(Gelan, denon artean ateratako ideak)

-Kolaborazioa
-Aktibotasuna
-Eskola 2.0, IKT hezkuntza prozesuan
-Teknologia berrien aurrerapena
-Eskola batzuk, teknologia munduan murgilduta egotea Hezkuntza prozesuan laguntzeko
-Informazio trukaketa, blogak, bideoak, web orriak ...
-Eskola 2.0 eta 5.mailatik aurrera bananakako ordenagailua
-Kolaborazioa eta aktibotasuna
-Aurrerakuntza
-Komunikazioa (gezien norabidea, lo del bideo)
-Aplikazioak

(Power Point)

1. diapositiba

-Aurretik, web 1.0 --> web 2.0, sistema aurreratua (informazioa elkartrukatu)
-Erabiltzaileak informazioa bilatu, prozesatu, integratu... kontsumitu
-Webmaster edo egileak informazioa jarri eta aldatu haiek bakarrik (web 1.0)
-2001an krisia, ideia eta proposamen berriak, proiektu berriak
-2004an, Tim O`Reallyk ideia berria: web 2.0 (web kolaboratzailea, jende arrunta parte hartzea eta ekarpenak egitea)

2.diapositiba

-Web-a erabiltzeko kontzepzio berria, filosofia berria 
-Web dinamikoa (denak parte hartu ahal dugulako) eta semantikoa deitzen da ere bai
-Informazioa sortzeko sistema soziala
-Erabiltzailea informazio sortzailea da
-Denok webmaster gara
-Web-aren bihotza: erabiltzaileak
-Web-aren arima: parte-hartzea, komunikazioa, elkartrukatzea eta lankidetza

(Apunteetan eskema web 2.0 ri buruz)

3.diapositiba

-Informazio eta ezagutzaren sorkuntzari buruzko filosofia 
-Internet erabiltzeko modu berria, ekarpenak eginez, gune soziala

4.diapositiba

Web 1.0 eta web 2.0 -ren arteko desberdintasunak, taula bat apunteetan.

Laburbilduz...

-Guk geuk sortzen eta publikatzen dugun informazioa
-Informazioa jaso eta argitaratu behar da
-Erraza eta erabilgarria
-Partehartu, elkarreragina
-"Efecto mariposa"
-Sindikazio iruzkinak biltzeko
-Tags (etiketak), edukinak sailkatzeko
-Ekarpenak ez dira artikulu luzeak, post, iruzkinak, mikro edukiak ...

Ordenagailua eta euren osagarriak

Kode digitalean oinarritutako teknologiak--> teknologia digitalak, berriak.

Sofware: fisikoa ez dena, programak, sistema operatiboa. Bi mota: sistema eragileak (linux, windows ...) eta programak (idazteko, entzuteko...)

Hardware: aparatu guztiak, ikusten diren elementuak, fisikoa dena. Bi mota: oinarrizkoak (CPU monitorea, teklatua ...) eta periferikoak (inprimagailua, skanner ...).

ORDENAGAILUAN DAUDEN PROGRAMAK
-Open Office
-Microsoft Office
-Soinurako 
      ...

FITXATEGI MOTAK
-Testu formatuak (doc, odt ...)
-Soinu formatuak (mp3, wn ...)
           ...

MEMORIA
-Bi mota: RAM (aplikazioak zabaltzeko eta erabiltzeko, aktiboa) eta ROM (memoria gordetzeko)
-Neurriak (Byte, kilobyte ...)
-Formatuak: finkoak (disko gogorra, sareko zerbitzuak) eta eramangarriak (CD rom, DVD ...)

SOFWARE
-Libre (dohainik): mugimendu soziala da, aukera emoten dio errekurtso gutxi
-Irekia (garapenerao metodologia): norbaitek asmatu aplikazioa eta kodea denen eskura dago eta kodea aldatu dezake

Google-en eskaintzak

-GMAIL 
-DRIVE: dokumentuak gordetzeko, konpartitzeko, denok batera idatzi ahal
-ALERTAS: informaziorako, emailera nahi duzuna heltzeko
-ACADEMICO: publikazioak, blogak ez (bilaketak egiteko)
-GOOGLE: bilaketa zehatzak egiteko ("", +, -)

Blogak

-Web site bat
-Edonork argitaratu, edonork iruzkina
-Dohainik
-Edonork erabilgarria



2014ko urriaren 27a.

Testuaren ideia nagusia


Ideia nagusia: Gaur egun, dena da 2.0 eta moldatu behar gara bizitzen gauden gizarteari.


Gaitasun Digitala

Zein izan behar dituzte ikasleek eskolarizazioa bukatzerakoan? (Gelan ateratako ideiak)

-Autonomoa izatea

-Oinarrizko ezagutza

-IKT-ren inguruan, testuak egiteko kapazak: word, power point ... erabiltzen jakin

-Irudimena lantzea

-Ingurumena ezagutzea

-Zentzuz erabili eta modu egokian, parte-hartzea, ekarpenak egin ...

*Bideo bat ikusi dugu: La competencia digital (Zenbat aspektu sartzen diren k.digitalaren barnean): Gaitasun digitalaz mintzatu, zer beharko luke gaitasun digital ona izateko, zeintzuk diren elementuak:

    -Informazio bilaketa, suposatzen dela badakigula egiten.

    -Aktiboak izan behar garela espazio horretan, ekarpenak eginez.

    -Interpretazioa.

    -Alfabetatizazio digitala, modu berriakn ikasteko, garatzeko prozesua.

    -Arauak ulertu parte-hartze horretan.

    -Ez gara kontsumitzaileak, gauzak ekoiztu. 

    -Balorazioa edo epaiketa (fidagarria den edo ez jakitea).

    -Interaktuatzeko espazioa, espazio soziala.

    -Etorkizunerako hiritarrak, artistak eta langileak


Konpetentzia Digitala (Power Point-eko informazioa)

1.diapositiba

 Informaziorako eta komunikaziorako alfabetazio digitala.

- Konpetentzia edo gaitasunaren elementuak:
    - Ezagutza
    - Trebezia
    - Jarrera

2.diapositiba


Oinarrizkoen artean bat da.

    - Europako kontseilua
    - Espainiako LOE (oinarrizko gaitasuna da)
    - EHAA7BOPVn (LOE-ren garapena, aipatu egiten da)

3.diapositiba


Haur Hezkuntzako curriculuma


3.Esperientzia eremuan, Hizkuntza Komunikazioa eta Adierazpena:

2.Eduki blokea: ikus-entzunezko hizkuntza eta informazioaren eta komunikazioaren teknologiak, hauek aipatzen dira:
    - Tresna teknologikoak erabiltzen hastea (Ad: ordenagailua)
    - Informazioaren eta komunikazioaren teknologiak behar bezala eta modu esanguratsuan
      erabiltzeko beharraz jabetzen joatea. 
    - Ikus-entzunezko ekoizpenak ikustea, hala nola, filmak, bideoak, irudien aurkezpenak ... Baina,
      askotan oso irudi infantilizatuak aukeratzen ditugu eta ez dira hain infantilizatuak izan behar.
      Horien edukiei eta estekari buruz balioespen pertsonala egitea.
    -Errealitatea eta ikus entzunezko adierazpena bereizten ikaslea pixkanaka.
    - Ikus-entzunezko ekoizpenak eta informazioaren eta komunikazioaren teknologiak bi hizkuntza
      ofizialak ikasteko eta atzerriko hizkuntzara hurbiltzeko.

4.diapositiba

Alfabetizazio digitala

- Oinarrizko gaitasunak lortzea gizartean erabiltzeko. Horrekin batera, aritmetizazioa.

- Gaitasun Digitala: modu orokorrean, baliabide digitala erabiltzeko gaitasuna. Hau da, ez bakarrik ordenagailuak erabiltzea, aplikazioak, programak ... Horrez gain, informazioa landu behar da, eraldatu, antolatu, parte hartu ...

 5.diapositiba

Zertan datza gaitasun digitala? (4 pausu):

 - Gaitasun instrumentalak (aparatuak eta aplikazioak erabiltzea)

- Informazioari dagokionez, bilatzea, aztertzea, kudeatzea, aztertzea, aukeratzea, ekoiztea.

- Komunikazioa eta Adierazpena: TTBBen bitartez komunikatzea eta adierazpen baliabiabide             moduari erabiltzea

                                            ETA..

- Aurreko guztia modu egokian erabitzea: netiketa (interneten parte-hartzeko arauak, gizatasun arauak, emailaren adibidea), lizentziak (creative commos: zure argazki edo artikulu bat jarrita interneten eta beste batek, erabiltzeko eskubidea da, baina adierazi behar da non dagoen jarrita, nondik hartu duzun)

Argi dago, eskola bukatzerakoan, minimo edo oinarrizko ezagutza izan behar dugula eta horri, gaitasun digitala deritzo. Oinarrizko ezagutza bat izan behar dugu, oso garrantzitsua baita gure etorkizunerako.










iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina